PRISTOP K NENADNO OBOLELI OSEBI – prikaz primera

Najlažje si zapomnimo postopek s stavkom »Reševalec nese VODO«, pri čemer pomenijo črke V – varnost, O – odzivnost, D – dihanje in dihalna pot, O –  (krvni) obtok in obveščanje.

Vvarnost
Najprej preverimo, če je varno za nas, da lahko varno pristopimo k poškodovani osebi. Predvsem smo pozorni na promet (prometne nesreče), plini in kemikalije, elektrika, vnetljive snovi, teren itd.

Poškodovan, prizadet ali mrtev reševalec ne more pomagati. Zato najprej poskrbimo za svojo varnost in šele nato za varnost poškodovane osebe.

Oodzivnost
Do poškodovane osebe vedno pristopamo s sprednje strani (poznamo nekatere izjeme, ki niso pomembne za laike). Ne glede na to ali ima poškodovana oseba zaprte oči ali ne, VEDNO na začetku predpostavljamo, da nas oseba vidi in sliši, zato se ji predstavimo. To izgleda nekako tako:

»Živjo sem Peter, (bolničar iz Rdečega križa Ljubljana), ti lahko pomagam?«
Hkrati se osebi približamo. V kolikor odziva ni, rahlo pritisnemo na ključnico ali stisnemo ušesno mečico in ponovimo zgornji stavek ali vprašamo: »Gospa/gospod ste v redu/me slišite?«

Če se oseba odziva/odgovarja ne preverjamo ne dihanja ne srčnega utripa. Ker odzivna oseba vedno dihala in tudi srce ji dela.

Pri neodzivni osebi zakričimo »NA POMOČ!«, nato sprostimo dihalno pot.

Ddihanje in dihalna pot
Dihalno pot sprostimo tako, da ležeči poškodovani osebi rahlo zvrnemo glavo nazaj in privzdignemo brado z dvema prstoma, s palcem odpremo usta osebe.

Svojo glavo obrnemo tako da smo z ušesom nad usti osebe, naš pogled je usmerjen v prsni koš približno 10 sekund (opazujemo ali se dviguje in spušča).

Pulza na vratu ali roki NE tipamo (velja za laike). V kolikor ni znakov dihanja pričnemo s temeljnimi postopki oživljanja (TPO).

O(krvni) obtok in obveščanje
Preverimo za vidne večje krvavitve in obvestimo Center za obveščanje na številko 112

Če je le možno, naj bo mobilni telefon nastavljen na zvočnik/prostoročni način uporabe.

Klic izgleda nekako takole:

– Regijski center Ljubljana, prosim?

INFORMACIJE, KI JIH MORATE PODATI!
KDO kliče? Živjo, Peter J., bolničar RK Ljubljana pri telefonu.
KAJ se je zgodilo? Našel sem neodzivno starejšo gospo, ki ne diha.
KJE se je zgodilo? Nahajam se pri domu starejših Trnovo na Riharjevi.
KDAJ se je zgodilo? Že preden sem prišel jaz.
KOLIKO je ponesrečenih? Ena ponesrečena.
KAKŠNE so OKOLIŠČINE na kraju nesreče? Posebnih okoliščin ni, z izjemo radovednežev.
Kakšno POMOČ potrebujete? Potrebujem pomoč zdravnika.

– V redu, Peter, rešilec je že na poti, lahko odložiš.
– OK hvala, se vidimo.

Tako nekako izgleda konkreten primer na terenu. Dobro si je zapomniti po katerih informacijah bomo vprašani s strani dispečerja v Centru za obveščanje.

Nič ne bo narobe, če se boste vračali na to stran in večkrat šli skozi vprašanja in odgovore. Ko pride do nenadne krizne situacije preklopimo na avtomatiko.

Ob tej priliki bi se rad zahvalil Petru Jovičeviču, pomoč pri sestavljanju te objave.


One thought on “PRISTOP K NENADNO OBOLELI OSEBI – prikaz primera

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.